KAUNO „SANTAROS“ GIMNAZIJOS STEAM DALYKŲ STIPRINIMO VEIKSMŲ PLANAS
Tikslas:
Didinti mokinių susidomėjimą gamtos
mokslais, informacinėmis technologijomis, matematika, ekonomika, ugdyti mokinių triamojo darbo,
eksperimentavimo, kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo, lyderystės
kompetencijas.
Uždaviniai:
1. Skatinti mokinių domėjimąsi STEAM
mokslų srityse, sukurti sąlygas gerinti STEAM mokslų ugdymo(si) kokybę,
siekiant kiekvieno mokinio pažangos.
2. Ugdyti
mokinių saviraišką, loginį bei kritinį mąstymą,
kūrybinio darbo rengimo kompetencijas.
3.
Tobulinti mokytojų kompetenciją inicijuojant mokinių
mokymąsi netradicinėse erdvėse, virtualioje aplinkoje, mokslinėse,
tiriamosiose, eksperimentinėse veiklose.
4. Plėtoti
mokymosi integralumą kaip vieną svarbiausių šiuolaikinio mokymo(si) bruožų.
5. Stiprinti mokinių karjeros planavimo
kompetencijas.
6. Skatinti efektyvų visų suinteresuotų šalių bendradarbiavimą, įtraukiant
socialinius partnerius, skleisti profesinį dialogą miesto, respublikos
lygmenyje.
Kriterijai
|
Priemonės
|
Atsakingi
asmenys
|
Atlikimo
terminai
|
||
|
|
Direktorės pavaduotoja ugdymui D.
Karaliūtė
|
01 30
|
||
|
Direktorė A. Karlienė
|
02 01
|
|||
Nuodugnaus
mokymosi programos įgyvendinimas: Mokinių suskirstymas į praktinių
–tiriamųjų veiklų grupes, nuodugnaus darbo temų pasirinkimas, darbų rašymas,
aptarimas, atstovavimas gimnazijai mokslininkų konferencijose. Nuodugnių
darbų temos:
·
Grafinis dizainas. Logotipai,
·
Elektroninės muzikos kūrimas.
·
Liniją sekančio roboto konstravimas
·
Taupymo planas.
·
Spektrometrijos taikymas tiriant
maistinius aliejus
·
Geometrinės figūros Kauno tarpukario
architektūroje
·
Ląstelių transfekcija ir fluorescuojančio baltymo
raiškos stebėjimas mikroskopu.
·
Kofeino
ekstraktu masiu palyginimas is skirtingu kofeino šaltiniu ir kt.
|
STEAM dalykų mokytojai, Metodinė
taryba
|
02 10
|
|||
|
|
Direktorės pavaduotoja ugdymui D.
Karaliūtė
|
05
|
||
3. Ugdymo metodų, skirtų mokinių STEAM gebėjimų plėtotei, taikymas
ugdymo procese
|
Mokinių patirtinis mokymasis;
Mokymasis veikiant:
mokomosios, edukacinės ekskursijos:
1. Išvyka į Baltijos regione
moderniųjų technologijų ir verslumo renginį „SWITCH”.
2. Dalyvavimas Kauno
technologijos universiteto mokslo populiarinimo renginyje „Tyrėjų naktis“
3. Mokslo festivalis
,,Erdvėlaivis Žemė“.
|
STEAM darbo grupė
|
|
||
Gimnazijos organizuojami STEAM populiarinimo renginiai:
·
Tarptautinė jaunųjų mokslininkų konferencija „Iššūkis
tyrėjui“
Nuoroda
·
Kauno miesto gamtos mokslų šventė „Eksperimentų sala“
Nuoroda
·
Kauno miesto IT – matematikos kūrybinės dirbtuvės
„Kompiuterinių edukacinių žaidimų kūrimas, projektavimas“
Nuoroda
Nuoroda https://www.santara.kaunas.lm.lt/informaciniu-technologiju-ir-ekonomikos-laboratorijos-atidarymas/
|
STEAM darbo grupė, vadovas A.
Budinavičius
|
|
|||
Patirtinis mokymasis
gimnazijoje.
Projektinė veikla:
1. Protmūšis „Auksinis
protas“
2. Projektas „Ekonomikos
galaktika“
3. Projektas „Laiko ženklai“,
skirtas suskaitmenintam virtualiam muziejui sukurti.
Konkursai, varžybos, parodos:
1. Tarptautinis matematikos
konkursas „Kengūra“;
2. Tarptautinis edukacinis
konkursas „Olympis“;
3. Vaikų kūrybinės
iniciatyvos fondo projektai „Kengūra“;
4. Tarptautinis konkursas
„Kings“;
5. Tarptautinis matematikos
konkursas „Pangea“;
6. Respublikinis informacinių
technologijų konkursas „Bebras“;
7. Nacionalinis matematinio
ir gamtamokslinio raštingumo konkursas;
11. Organizuojami STEAM
dalykų žinių ir gebėjimų konkursai:
9 – 12 klasių matematikų olimpiados organizavimas
mokykloje.
9 - 12 klasių. mokinių gamtos
mokslų olimpiada.
Dalyvavimas dalykinėse
matematikos, informacinių technologijų, fizikos, chemijos ir biologijos
olimpiados mieste.
|
STEAM darbo grupė
|
|
|||
4. Ugdymo turinio mokykloje siejimas su visuomenės gyvenimu ir aplinka
|
Integruotos pamokos:
„Būk saugus elektroninėje erdvėje“
„Žengiame skaitmeniniais vartotojų pėdsakais“
Dokumentinis filmas ,,Tolyn į kosmosą“
„Ląstelės dauginimasis, svoris“
„Kvadratinės lygties sprendimas“
„Piešiame koordinačių plokštumoje“
„Gamtinės medžiagos ir grožis“
„Elektrolitai ir elektrolizė“
„Medžiagų molinė koncentracija ir jos apskaičiavimas Excel
skaičiuokle“
„Procentai kaip išraiška mūsų aplinkoje“ ir kt.
Susitikimas su lenktynininku B. Vanagu https://www.santara.kaunas.lm.lt/sveciuose-autosporto-lenktynininkas-benediktas-vanagas/
|
STEAM darbo grupė
|
|
||
Kalėdinė labdaros mugė „Kalėdų viešnia“, inicijuojama gimnazijos MMB
Nuoroda
Nuoroda
Nuoroda
|
Ekonomikos mokytoja
|
12
|
|||
5. Įrangos panaudojimas mokinių STEAM dalykų ugdymosi poreikiams
|
Platus mokyklinės laboratorinės, informacinių
komunikacinių technologijų ir programinės įrangos panaudojimas pamokose,
neformaliojo ugdymo užsiėmimuose. Planšetės, mikroskopai, 3 D klasė, kitos
skaitmeninės priemonės. Gimnazijoje įrengta moderni šiuolaikiška IT
ekonomikos, biologijos mokslų laboratorija.
Nuorodos:
|
STEAM darbo grupė. Vadovas A.
Budinavičius
|
|
||
6. Partnerystė su įvairiais socialiniais partneriais STEAM dalykų ugdymo
srityse
|
Partnerystė su socialiniais partneriais: VU, VDU, KTU, LSMU, ASU
universitetais, AB SEB banku, AB Swedbank.
Laboratorijos:
Kauno VDU
informatikos laboratorija, KTU laboratorija „Bloomberg Financial Markets Lab“, LSMU, ASU Agronomijos fakulteto Biologijos
ir biotechnologijų instituto Agrobiotechnologijos laboratorija, Kauno tvirtovės VII
forto mokomoji laboratorija.
|
Karjeros darbo grupė
|
|
||
7. STEAM dalykų integravimas neformaliame ugdyme
|
Mokykloje
veikia 4 neformalaus ugdymo užsiėmimai, kuriuose pritaikomos STEAM sritys.
Jaunųjų paramedikų būrelis – siejasi su gamtos mokslų
sritimi . Lanko 3,8% gimnazistų. Jaunieji
paramedikai dalyvavo pirmosios medicinos pagalbos teikimo konkurse A. Žikevičiaus
saugaus vaiko mokykloje ir laimėjo 2 –ąją vietą. Gruodžio 5 dieną
dalyvavo konkurse Tarptautinei AIDS
dienai paminėti. Sausio 31-ąją paramedikų asociacija, Šv. Ignacijos Lojolos
studentai, Rytis ir Irena Malašauskai surengė Kauno miesto pirmosios medicinos
pagalbos varžybas, kurios vyko ,,Santaros“ gimnazijoje, o ,,Santaros“
gimnazistai iškovojo pirmąją vietą.
E – Journal – technologijų
sritis. Lanko
3,2% gimnazistų. Šį užsiėmimą
lanko gimnazistai, susidomėję žurnalistika. Jie rašo įvairius straipsnius ir
talpina juos visiems prieinamame interneto puslapyje. Taip pat ima interviu
iš moksleivių, tėvelių, mokytojų mokyklos švenčių metu. Nuoroda:
http://ejournal.emokykla.lt/muziejus7/
MMB – ekonomikos būrelio veikla įtraukia net tris STEAM
sritis – technologijas, menus ir matematika. Būrelį lanko 3.1 % gimnazistų. MMB (mokinių mokomoji bendrovė)
aktyviai įsitraukia į Kauno miesto renginius. Kauno miesto Monopolio turnyre
Dominykas Linkevičius (2a klasė) užėmė
2 –ąją vietą. Dominykas Linkevičius (2a
kl.) ir Saugirdas Zaveckas (2b kl.)
lapkričio 13 dieną dalyvavo
Kauno miesto mokyklų mokinių mokomųjų bendrovių konkurse KTU
„Startuolių mugė“ , kur gavo apdovanojimą „Už kūrybiškiausią idėją“. Taip
pat gruodžio mėnesį ,,Santaros“
gimnazijoje buvo suregta MMB Kalėdinė mugė, į kurią pakviestos mokyklos iš
viso Kauno miesto.
,,Santaros“ metraštis – naudojama
technologijų sritis metraščio kūrime . Medžiaga tvarkoma kompiuteriu,
skaitmeninama į diskus. Taip pat ši programa siejasi ir su menų sritimi, nes
programoje kaupiamos fotografijos, vizualiai programa bus apipavidalinama.
Lanko 3,2 % gimnazistų. Šis projektas svarbus ateinančiam mokyklos 30 metų
jubiliejui, informacijos surinkimui.
Fotografijos paslaptys – Jungiamos dvi STEAM sritys –
technologijos ir menai. Technologijos
panaudojamos dirbant su nuotraukų redagavimo programomis, šviesos filtrais .
Lanko 4% gimnazistų. Pavasariui pradėta ruošti skaitmeninė nuotraukų paroda,
kuri bus rodama mokyklos televizoriuje.
|
Meno vadovė
|
|
||
8. Kryptinga mokinių STEAM karjeros projektavimo veikla
|
STEAM karjeros projektavimo
veiklos išvykos
: KTU laboratorija “Bloomberg Financial Markets Lab”,https://www.santara.kaunas.lm.lt/apsilankymas-ktu-laboratorijoje-bloomberg-financial-markets-lab/, KTU
garso įrašų studija https://www.santara.kaunas.lm.lt/ktu-projektas-mokyklos-himnas/
VU Kauno fakultetas https://www.santara.kaunas.lm.lt/isvyka-i-vilniaus-universiteto-kauno-fakulteta/
KTU mokslo festivalis “Erdvėlaivis žemė” https://www.santara.kaunas.lm.lt/isvyka-i-ktu-mokslo-festivalio-rengini-erdvelaivis-zeme/
Technologijų ie verslumo renginys “Switch” https://www.santara.kaunas.lm.lt/technologiju-ir-verslumo-renginys-switch-2017/
Konferencija
“Studfestas” https://www.santara.kaunas.lm.lt/konferencija-studfestas/,https://www.santara.kaunas.lm.lt/karjeros-festivalis-studfestas/
VDU
garso įrašų studija https://www.santara.kaunas.lm.lt/netradicine-muzikos-pamoka-vdu-garso-irasu-studijoje/
Renginys
“Geriausia ever pamoka” https://www.santara.kaunas.lm.lt/renginys-geriausia-ever-pamoku-diena/
Integruota
pamoka tvirtovės VII forte https://www.santara.kaunas.lm.lt/integruota-biologijos-ir-fizikos-pamoka-kauno-tvirtoves-vii-forte/ Programavimo įmonė
“Devbridge group” https://www.santara.kaunas.lm.lt/isvyka-i-jav-programavimo-paslaugu-imone-devbridge-group/
|
Psichologė, STEAM darbo grupė
|
|
||
9. STEAM veiklos analizės rezultatų panaudojimas mokyklos strateginiam
planui ir jo įgyvendinimui tobulinti
|
Vykdoma STEAM dalykų ugdymo
kokybės stebėsena, tyrimai;
Įgyvendinamos žinių ir
gebėjimų patikros:
1. Matematikos PUPP analizė
2. Olimpiadų, konkursų
rezultatų stebėsena
3. PISA tyrimų stebėsena
4. VBE rezultatų stebėsena,
fiksuojami pokyčiai už 3 metus
5. Vykdytų ugdymo kokybės
tyrimų, analizių rezultatai apie STEAM
|
Direktorės pavaduotoja Deimantė
Karaliūtė
|
09
|
||
10. Informacijos apie mokyklos STEAM veiklą ir jos kokybę pateikimas
mokyklos bendruomenei, partneriams ir visuomenei bei informacijos sklaida
|
Viešai skelbiama mokyklos STEAM ugdymo stiprinimo
kryptis:
STEAM ugdymo viešinimas mokyklos internetiniame
puslapyje;
STEM ugdymo kokybės klausimai svarstomi mokyklos
valdymo organuose;
Vykdoma STEM dalykų ugdymo mokykloje nuolatinė
stebėsena, analizuojami pažangos rezultatai;
Pildomas STEM mokyklos profilis, siekiama gauti STEM mokyklos ženklą.
Gimnazijos
svetainė
Gimnazijos
tinklaraščiai:
1.
Švietimo informacijos centro tinklaraštis
2.
Karjeros ugdymo centro tinklaraštis
3.
Gimnazija – Europos Parlamento ambasadorė
4.
Etnokultūrinio ugdymo tinklaraštis
5.
STEAM tinklaraštis
6.
E-journal tinklaraštis
|
STEAM darbo grupė. Vadovas A.
Budinavičius
Karjeros centras
|
|
||
Patirties sklaida respublikos
parodoje „Mokykla 2018“. IT – matematikos kūrybinės dirbtuvės.
Mokiniai kūrybinėse dirbtuvėse, padedant gimnazijos
mokiniams mentoriams , kūrė kompiuterinį edukacinį žaidimą „Doodle jump“,
kuriame buvo pritaikytos integralios matematikos, IT, ekonomikos dalykų
žinios. Tikslas: padėti atskleisti mokinių gebėjimus bei ugdomas dalykines ir
bendrąsias kompetencijas, plėtoti mokymosi integralumą kaip vieną svarbiausių
šiuolaikinio mokymo(si) bruožų.
Mokiniai
naudos UNITY žaidimų kūrimo variklio programinę įrangą.
Proceso
kūrybinėse dirbtuvėse eiga - apie pusantros valandos.
• Žaidimo
pristatymas.
•
Supažindinimas su kūrimo įrankiu.
• Žaidimo
kūrimo etapai (grafinių elementų paruošimas, veikėjų valdymas, automatinis
lygio generavimas, taškų skaičiavimas).
• Mokinių
kūrybos rezultato aptarimas ir apibendrinimas. Patirčių pristatymai ir
diskusijos.
Patirties sklaida respublikos
parodoje „Mokykla 2018“.
„Alchemikų paslapčių kambarys. Kaip gauti vandenilio?“
Ar žinote,
kas yra vandenilio dujos, kur jos šiais laikais panaudojamos? O kaip galima
jas išskirti ir kaip sužinoti, kad mėgintuvėlyje tikrai yra vandenilio dujų,
juk jos nematomos? Atėjus į užsiėmimą, galima patiems gauti vandenilio dujas,
jas surinkti dviems dujų surinkimo būdais ir patikrinti vandenilio sprogimą.
Sužinoti apie vandenilio atsiradimo istoriją, jo savybes ir panaudojimą
kosminėje pramonėje ir vandenilio varomo automobilio gamyboje.
Patirties sklaida respublikos
parodoje „Mokykla 2019“. Išsigandusių elektronų pėdsakais.
Ar gali
elektronai išsigąsti? Ir ko? Užsiėmimo metu sujungsite elektrinę grandinę
pagal pateiktą schemą, prijungsite matavimo įrangą, parengsite ją darbui ir
gavę duomenis, juos apdorosite.Keisdami virpesių kontūro savybes:
kondensatoriaus talpą ir ritės induktyvumą, stebėsite, kaip kinta kontūro
laisvųjų virpesių periodas ir dažnis.Praktiškai pažvelgiama į dėsnius, kurie
dažnai taip ir lieka neatrasti.
Nuoroda:
|
STEAM darbo grupė. Vadovas A.
Budinavičius
|
|
Komentarai
Rašyti komentarą